Dansk Amazon-succes nomineret til erhvervspris
Prisen for Årets Digitale SMV i kategorien omstilling er en hyldest til de små og mellemstore virksomheder, som for alvor har taget den digitale omstilling til sig. Finalefeltet udgøres i år af tre virksomheder, som på har sat gang i den digitale omstilling med stærke resultater resultater til følge.
Blandt dem er The Army Painter, hvis direktør og ejer Bo Penstoft sidste år gav et interview til RetailNews.
Her kunne ejerlederen fortælle, at de i mange år havde satset på at sælge deres produkter - maling til tinsoldater og andre figurer, som bruges i bl.a. Star Wars og Dungeons and Dragons-spil - i den fysiske detailhandel.
Senere hen, da coronakrisen brød ud, lancerede det på Amazon. Først i USA og senere i Europa, og det har kunnet betale sig, da virksomheden omsætter for 5 millioner kroner om måneder og har mangedoblet antallet af ansatte, siden de trådte ind på platformen.
I en pressemeddelelse om prisen lyder det, at The Army Painter er indstillet med følgende begrundelse.
- The Army-Painter fra Skanderborg har implementeret automatisering i produktionen samt forbedret deres tilstedeværelse på Amazon. Det har medført, at de på 8 måneder gik fra 20 ansatte til 72, og at de i 2020 fordoblede deres omsætning på alle markeder.
Udover The Army Painter er frugtkasseudbyderen fresh.land og logistikvirksomheden BCM Transtech nomineret til prisen.
Hvem der vinder Prisen for Årets Digitale SMV:Omstilling 2021 offentliggøres i februar 2022.